A+ A A-

DIETA DOSKONAŁA! DIETA BEZ TŁUSZCZU !

DIETA DOSKONAŁA DLA PUSZYSTYCH, TO DIETA BEZ TŁUSZCZU

Aby walczyć z wrogiem trzeba go najpierw dobrze poznać.

Walczysz z nadwagą?

Powiemy Ci czego unikać, a co powinnaś jeść, by zrzucić nieco zbędnych kilogramów.

Zmiana potraw tłuszczowych na warzywne wcale nie musi oznaczać, że będzie na tym cierpieć nasze podniebienie. Wręcz przeciwnie. Wyłożymy jak na tacy kilka przykładowych dań, które nie dość, że są smaczne, to na dodatek gwarantują pozbycie się kilku kilogramów.

 

Masło, smalec, tłuszcz, margaryna to nie są Twoi sprzymierzeńcy. Zamień je na warzywa, których możesz pochłaniać duże ilości, a i tak schudniesz.

Stosując dietę beztłuszczową nie jesteś zmuszona do tego, by odmawiać sobie wszystkiego. Warzyw możesz jeść dowolną ilość, a do nich możesz nawet dołączyć mięsko, oczywiście pod warunkiem, że będzie to chude mięso. Wszystko zależy od tego, czy zastosujesz się do poniższych zasad DIETY BEZTŁUSZCZOWEJ:

 

ZASADA PIERWSZA - STOSUJ TŁUSZCZE, LECZ TYLKO TE ZDROWE

Do przygotowania sałatek używaj oliwę z oliwek - zawarty w niej kwas oleinowy zabezpiecza przed takimi chorobami jak miażdżyca, choroby serca, cukrzyca, i nadciśnienie.

ZASADA DRUGA - PIJ TYLKO MLEKO ODTŁUSZCZONE

Mleko 2% smakuje tak samo jak Melko odtłuszczone. Po co więc używać tego, które przyczynia się do powstawania tkanki tłuszczowej. Takie produkty jak maślanka, jogurty, czy twarożki o małej zawartości tłuszczu z pewnością pomogą w zrzuceniu wagi.

ZASADA TRZECIA - MIĘSO CHUDE JEST ZDROWSZE NIŻ MIĘSO TŁUSTE

Odrzuć tłustą wieprzowinę, a zamiast niej do potraw dodawaj chude mięso np. drobiowe lub ryby.

ZASADA CZWARTA - USUWAJ TŁUSZCZ Z WĘDLIN

Lubisz zjeść pyszną tradycyjną szyneczkę. Nie ma problemu, tylko pamiętaj, by odciąć kawałek ze słoninką i pozostaw na talerzu tylko tę najchudszą część.

ZASADA PIĄTA - JEDZ DUŻO WARZYW I OWOCÓW

Przy ograniczonej ilości mięsa nasze ciało domagać się będzie czegoś wyjątkowego co zaspokoi nasz apetyt. Warzywa i owoce skutecznie zapełniają brzuch, lecz nie powodują tycia, a wręcz przeciwnie znacznie poprawiają trawienie.

ZASADA SZÓSTA - PIECZYWO PEŁNOZIARNISTE

Pieczywo pełnoziarniste w odróżnieniu od zwykłego wspomaga procesy trawienne, a dodatkowo powoduje dłuższe uczucie sytości po posiłku. Jeżeli normalnie zjadasz dwie kanapki na śniadanie zamień na je na jedną z pieczywa pełnoziarnistego, a tak samo będziesz syta jak po dwóch zwykłych kanapkach.

ZASADA SIÓDMA - WODA ! WODA I JESZCZE RAZ WODA !

Pij dużo wody mineralnej, by zapełnić żołądek. W ten sposób stracisz ochotę na podjadanie

ZASADA ÓSMA - ZREZYGNUJ ZE SŁODYCZY

Przynajmniej na jakiś czas spróbuj nie jeść ciastek, czekolady, bo cały wysiłek pójdzie na marne

 

A OTO KILKA SMACZNYCH POTRAW BEZTŁUSZCZOWYCH

ŚNIADANIE SAŁATKA Z ANANASEM

sałatka z ananasem

SKŁADNIKI: 1/2 ananasa, 15 dag arbuza, kiwi, 5 dag truskawek, 1 łyżeczka cukru, sok z cytryny, maliny do dekoracji

PRZYGOTOWANIE: Należy przekroić ananasa i wyjąć ze środka cały miąższ. W ten sposób otrzymamy miseczkę, w której umieścimy sałatkę. Wyjęty miąższ ananasa i arbuza pokrój w drobną kostkę, a kiwi w plasterki. Truskawki natomiast podziel na ćwiartki. W ten sposób wszystkie składniki ułożą się w skorupce ananasa w dekoracyjny sposób. Następnie posyp cukrem i kapnij nieco soku z cytryny. Aby uzyskać ciekawą paletę kolorów nałóż na wierzchu maliny.

 

OBIAD WARZYWA Z MAKARONEM

obiad dietetyczny dla puszystychSKŁADNIKI: 5 dag makaronu np. świderki, po 1/4 papryki zielonej, żółtej i czerwonej, 1/4 cukinii, 3 małe pomidorki, 1/2 cebuli, 1 łyżka oliwy, szczypta tymianku i rozmarynu, pieprz i sól

PRZYGOTOWANIE: Makaron ugotuj w osolonej wodzie,. Papryki pokrój w paski, pomidorki w ćwiartki, a cukinię w plastry. Cebulę drobno posiekaj. Na rozgrzaną na patelni oliwę wrzuć na 3 minuty paprykę, potem dodaj cebulę (duś tak przez 2-3 minuty). Następnie dodaj zioła, czyli rozmaryn i tymianek, a na końcu dorzuć na patelnię pomidorki na jakieś 2-3 minuty. Teraz dorzuć do tych składników makaron i dokładnie wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem i pyszny obiad dietetyczny jest gotowy.

 

KOLACJA ZUPA WARZYWNA

zupa warzywna dla puszystychSKŁADNIKI: 5 dag zielonego groszku, 1/4 pęczka włoszczyzny, 1/2 cebuli, 1/2 ząbka czosnku, 1/2 łyżki oleju słonecznikowego, 1/4 l bulionu warzywnego, 1 łyżka makaronu np. świderki, 5 dag fasolki z puszki, 1/2 pomidora, sól, czarny pieprz, bazylia

PRZYGOTOWANIE: Cebulę i czosnek należy posiekać i podsmażyć na oleju. Dołożyć do tego pokrojoną włoszczyznę i groszek. Następnie zalej warzywa bulionem i gotuj przez około 20 minut. Po około 15 minutach gotowania dodaj makaron i fasolkę. Na koniec wrzuć pomidora. Wystarczy teraz doprawić pieprzem i solą.

 

 

źródło zdjęć: photl.com / akademiawitalnosci.pl / cuisinonsencouleurs.com

 

Skomentuj

Wyświetlony będzie wyłącznie Twój komentarz i nazwa, natomiast adres e-mail pozostanie ukryty
KOMENTARZE Z PODANĄ STRONĄ INTERNETOWĄ NIE BĘDĄ WYŚWIETLANE !!!

Powrót na górę